Lietuvos bankų asociacija (LBA), siekdama toliau stiprinti šalies gyventojų finansinio raštingumo pagrindus, vykdo kampaniją, kurios metu keliais vaizdo įrašais atsakys į žmonėms kylančius paprastus klausimus, susijusius su paskolomis. „Paskolos ABC“ iniciatyvos tikslas – ugdyti atsakingo skolinimosi įgūdžius.
Iniciatyvos metu visuomenei pristatomi 6 trumpi vaizdo įrašai, kuriuose laidų vedėjas, komikas Paulius Ambrazevičius pateiks pagrindinių žinių šešiose srityse: kokį kreditą ir kada rinktis; kaip valdyti asmeninį biudžetą turint finansinių įsipareigojimų; ką daryti, kai kyla sunkumų mokant paskolos įmokas; kiek kainuoja paskola; kas yra refinansavimas. Šie įrašai skelbiami LBA interneto svetainėje bei socialiniuose tinkluose.
„Lietuvos gyventojų finansinis raštingumas gerėja labai palengva. Norisi greitesnių rezultatų, bet suprantame, kad tai – ilgalaikis darbas, į kurį privalo įsitraukti ne tik oficialios institucijos, bet ir rinkos dalyviai, įvairių sričių ekspertai, švietimo institucijos. Taip pat labai svarbu ugdyti vaikų supratimą apie finansus, o tai prasideda šeimose. Finansinis raštingumas ypač reikšmingas pastaruoju metu, kai yra itin suaktyvėję finansiniai sukčiai. Žmonės, turintys bazinių žinių apie finansų valdymą, sugeba atsakingiau vertinti rizikas ir priima labiau apgalvotus finansinius sprendimus. Tikimės, kad mūsų naujasis projektas taip pat prisidės prie bendrų finansinio raštingumo pagrindų stiprinimo“, – pažymi LBA prezidentė dr. Eivilė Čipkutė.
LBA įgyvendinamas projektas – tai Finansų ministerijos 2024–2028 m. visuomenės finansinio švietimo veiksmų plano dalis.
Kampanijai „Paskolos ABC“ įgyvendinti LBA pasitelkė komunikacijos agentūrą „Integrity“.
„Aktyviai dirbdami su finansinio raštingumo projektais matome, kad daliai gyventojų ši tema atrodo sudėtinga ar nuobodi, nors ir itin svarbi. Todėl su Lietuvos bankų asociacija siekėme sukurti tokius vaizdo įrašus, kurie sudomintų, įtrauktų ir tuo pačiu leistų suprantamai paaiškinti svarbius finansų valdymo principus. Tam edukaciniuose siužetuose suliejome koliažinių vaizdų animaciją su kūrybingai nufilmuotu laidų vedėju, komiku P. Ambrazevičiumi. Tikimės, kad šis pramogą su informaciją suderinantis formatas gyventojams patiks ir taip prisidės prie finansinio raštingumo didinimo Lietuvoje“, – sakė „Integrity PR“ strateginis konsultantas Žilvinas Bružas.
LBA kas dvejus metus atlieka Lietuvos gyventojų finansinio raštingumo indekso tyrimą, kurio metu prašoma atsakyti į klausimus, susijusius su taupymu, investavimu, asmeninių finansų valdymu, pensija, finansiniais ir ekonominiais reiškiniais. 2023-aisiais atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad gyventojų finansinio raštingumo indeksas siekė 45 balus iš 100 galimų ir išliko nepakitęs per dvejus metus iki tyrimo. Naujas tyrimas bus atliekamas 2025 m.